مرحله معاینات پزشکی شغل لکوموتیو رانی

در تاریخ 1395/09/25 نتایج مصاحبه اعلام شد و به مرحله نهایی یعنی معاینات پزشکی راه یافتیم. تاریخ معاینات پزشکی در اواخر بهمن بود و برای بنده تاریخ معاینات برای یک ماه بعد (یعنی تاریخ 1395/10/26) اعلام شد.هزینه ای هم می بایست برای معاینات پزشکی پرداخت می کردید و در روز معاینات برای تشکیل پرونده پزشکی تحویل می دادیم. هزینه معاینات حدو 180هزار تومان بود. بنده به همراه باقی دوستانی که در این تاریخ معاینات داشتند هماهنگ کردیم و به تهران رجوع کردیم. در ادامه مطلب به شرح معاینات می پردازم ...


 

 معاینات پزشکی در چند بخش انجام شد که شامل مراحل زیر بود:


1- معاینات بالینی : در این قسمت قد و وزن رو اندازه گیری می کردند سپس شما لباس خود را از تن در می آوردید (البته لباس زیر نگه داشته می شد) تا ببیند جای عمل جراحی یا خالکوبی یا آثار جراحتی روی بدن شما نباشد. برای بحث قد و وزن نگران نباشید اگر قد و وزن شما با هم نخورد چندان گیر نخواهند داد .


2- معاینه چشم: این قسمت شامل دو قسمت بود قسمت اول شما رو درفاصله حدود 3 متری از تابلو علائم (همان تابلو مشهور که در چشم پزشکی ها وجود داره و علامت E در جهت های مختلف هستش) قرار می گرفتید و دکتر به شما چندتا از علائم رو نشان می داد و شما می بایست جهت درست رو تشخیص بدهید و اگر دوستانی واقعا عینکی هستید نگران نباشید شما می تونید قبل از اومدن به معاینات از دکتر مربوط به عمل چشم با لیزر نوبت بگیرید و در روز مصاحبه نامه رو همراه داشته باشید و بگید که قرار هست چشمام رو لیزر کنم . اما قسمت دوم مربوط به تست کوررنگی هستش که یه کتاب چه هست و در هر برگ یک عدد بین رنگ ها نوشته شده است و شما باید بتونید اون عدد رو بخونید. این کتاب رو در فاصله 30 سانتی متری شما قرار می دن . دوستانی که می خوان ببیند واقعا در این مرحله وضعیت چشمانشان به چه صورت هست کافی هستش که واژه "تست کوررنگی" رو در گوگل سرچ کنید و این تست رو انجام بدید و هر نتیجه ای که دید دقیقا عینا همون رو در معاینه خواهید دید.


3- معاینه تنفس: در این قسمت کمی حساسیت بالا بود . یک لوله به قطر حدود 3 سانت رو شما در دهانتان قرار می دهید و بعد از یک نفس عمیق شروع می کنید به دمیدن و این لوله وصل به یک دستگاه می باشد و در صفحه مانتیور یک نمودار رسم می شه حالا این نمودار یک استاندارد داره که شما باید بتونید اون حد استاندارد رو رعایت کنید. خب متاسفانه خیلی از جوانان ما به قلیان یا سیگار  رو آوردن و مطمئنا این امر باعث میشه که نتونن در این قسمت نتیجه خوبی بگیرن برای همین تاکید می کنم اگر تا حالا دخانیات مصرف می کردید همین الان بگذارید کنار و ورزش های هوازی مثل دو رو انجام بدهید شما می تونید کمتر از 15 روز به یه حد نساب خودتون رو برسونید با ورزش کردن اما بازم تاکید می کنم از الان تصمیم بگیرید برای همیشه این موضوع دخانیات رو کنار بگذارید و با تمام وجود یه زندگی بدون اون رو شروع کنید تا بتونید عمر طولانی تر و با لذت بیشتری رو داشته باشید.


4- معاینات گوش: در این قسمت که شنوایی سنجی هستش شما رو وارد یک اتاق عایق صدا می کنند و یه هدفون روی گوش شما می گذارند و کاملا ساکت هست بعد یه صدای بوق می شنوید که ممکن هست از هدفون سمت چپ یا راست پخش بشه و شما با شندیدن بوق کافی هست دستی که در سمت گوشی که صدای بوق رو شنیده بالا بیارید. این خیلی ساده خواهد بود و اصلا نگران نباشید مطمئنا اگه شنوایی شما متوسط هم باشه به راحتی صدای بوق رو خواهید شنید.


5- معاینات خون: آخ آخ بگم براتون که یه آمپول میزنن تو رگتون و ازتون خون میکشن خب این مرحله دیگه من نمی دونم نتیجه چی هست اونا میرن این خون رو بعدا آزمایش می کنن و اگر مشکل بزرگی داشته باشید رد خواهد شد. البته واقعا نمی دونم آزمایش خون رو برای تشخیص چه عواملی می گیرن.


6- عدم اعتیاد : در این قسمت یه لیوان می دن و شما باید نمونه ادرار خودتون  رو داخلش بریزید و تحویل بدید خب این امر برای تست عدم اعتیاد و مسائل مربوطه هستش. خب مسلما الان شمایی که داری این مطلب رو می خونی جوان سر به راه هستی. در ضمن تاکید می کنم مبادا قرص های مسکن یا آنتی بیوتیک و یا هر چیزی که تست هدم اعتیاد رو ممکن هست مثبت نشون بده بخورید اگر هم حواستون نبود و خوردید حتما قبل از این تست به پزشک مربوطه بگید و نسخه یا مجوز پزشکی که شما رو مجبور به خوردن این قرصا کرده همراه داشته باشید.


7- تست روانشناسی (من بهش میگم بازی تمرکز): در این مرحله شما رو درمقابل یک کامپیوتر قرار می دن و دوتا عدد یک و دو به صورت نامنظم روی صفحه میاد که شما با شندیدن یا دیدن یکی از این اعداد فقط چپ کلیک می کنید . مثلا می گن عدد مورد نظر یک هست شما به محض دیدن یا شنیدن عدد یک باید چپ کلیک کنید و اگر مثلا با دسدن یا شنیدن عدد دو چپ کلیلک کنید این خطا محسوب میشه. خیلی با آرامش (به قول خارجیا ریلکس)   باشید و با تمرکز به صفحه مانیتور نگاه کنید. راستی برای شنیدن هم یه هدفون روی گوشای شما قرار می دهند. نکته این تست هم این بود که اگر اشتباه زدید نشمارید تا حالا چند تا بار اشتباه کلیک کردم چون باعث به هم ریختن تمرکزتون میشه.


خب این هفت مرحله ای بود که شما می بایست در معاینات پزشکی مربوط به لکوموتیو رانی طی کیند و من مطمئن هستم که به امید خدا قبول خواهیدشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.